Online met Aad
Ga je mee met onze online rondleiding?

Online met Aad

Van september 2020 tot en met februari 2021 presenteert SCHUNCK Tegendraads / Aad de Haas 100 jaar. Een tentoonstelling waarin een groot deel van het oeuvre van Aad de Haas bij elkaar wordt gebracht. Een intieme kijk in het eigenzinnige hoofd en het bevlogen hart van deze kunstenaar, die een eigen(wijze) positie inneemt in de Nederlandse kunstgeschiedenis.

Wij gebruiken cookies om onze website te verbeteren. Meer info

Accepteren

Pilot - Online met Aad

Door de maatregelen rondom het coronavirus wordt een museumbezoek voor veel scholen bemoeilijkt of is het ronduit onmogelijk om naar het museum te komen. Daarom bieden wij een alternatief aan in de vorm van een (zo interactief mogelijke) online rondleiding door Tegendraads / 100 jaar Aad de Haas, Online met Aad.

Meer informatie over de tentoonstelling Tegendraads / 100 jaar Aad de Haas is te vinden op schunck.nl/tegendraads-aad-de-haas-100-jaar

Uitsnede-uit-Online-met-Aad-2.jpg

Online rondleiding

Tijdens Online met Aad nemen we de leerlingen mee door de tentoonstelling. We staan stil bij verschillende werken van de kunstenaar en bespreken zo zijn leven en zijn zeer diverse werk. Gedurende de online rondleiding worden er vragen gesteld en opdrachten gegeven. Op het bijbehorende werkblad kunnen de leerlingen hun antwoorden schrijven of tekenen en deze in groepjes of klassikaal bespreken.

In de instructie voor de leerkracht is precies te vinden wanneer de video gepauzeerd kan worden om de leerlingen de tijd te geven om met de vragen en opdrachten aan de slag te gaan. Ook vind je hierin meer achtergrondinformatie om eventueel vragen van de leerlingen te beantwoorden.

Culturele vermogens

Online met Aad is er voor twee niveaus; groep 3, 4 en 5 en groep 6, 7 en 8 en is gekoppeld aan de culturele vermogens van CmK. Tijdens de online rondleiding wordt er gewerkt aan de volgende competenties:

  • R1, leerling verwoordt eigen ervaringen en gevoelens in relatie tot de context.
  • R4, leerling vergelijkt eigen ideeën en werk met die/dat van anderen.
  • O1, leerling gebruikt actief zijn zintuigen om een object, onderwerp of gebeurtenis te verkennen.
  • O2, leerling experimenteert met verschillende materialen, technieken en begrippen.
  • O3, leerling verkent emoties, ervaringen en ideeën van zichzelf en anderen.

We wensen jullie veel plezier en zijn heel benieuwd naar jullie bevindingen!

Top